აკაკი წერეთლის „კუდაზიკეთი“
რეზო ჭეიშვილის „ნობელი“
სულხან-საბა ორბელიანის„მოცინარი და მოტირალი“
1. (1) რომელი ჟანრის ნაწაემოებია „კუდაბზიკეთი“
ა) ზღაპრული მოთხრობა;
ბ) იგავ-არაკი;
გ) ნოველა;
დ) მინიატურა
2. (2) რომელი მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხი აქვს გამოყენებული აკაკი წერეთელს მოთხრობა „კუდაბზიკეთში“ და რა იყო ავტორის მიზანი?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
3. (2)“კუდაბზიკეთში“ აკაკი ამბობს, რომ „ყოველ ერს თავისი შესაფერი ღმერთი ჰყავდა: ზოგს - ლომი, ზოგს - სპილო, ზოგს - გველეშაპი, ზოგს - დიდი გველი და სხვანი“. კუდაბზიკეთში კი „მოინდომეს მკბენარის თაყვანისცემა“.
გაიხსენეთ, რომელი მკბენარი აირჩიეს მათ „ღმერთად“ და რისი თქმა სურს ავტორს ამითი?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
4. (2) რა პრობლემის წინაშე დააყენა კუდაბზიკელები საარჩევნო არეულობამ? რატომ აღწერს აკაკი არარსებული ქვეყნის პრობლემებს თავის მოთხრობაში?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
5. (1) რომელი ჟანრის ნაწაემოებია „მოტირალი და მოცინარი“
ა) ზღაპრული მოთხრობა;
ბ) იგავ-არაკი;
გ) ნოველა;
დ) მინიატურა
6. (1) განმარტეთ: „ყოველს კაცს ვუქადაგე, ვურჩიე, ვერა დავაჯერებინე რა და აწ სიცილს ძალი მივეც.“
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
7. (1) განმარტეთ: „ეს სოფელი მოკლეა, ყოველნი კაცნი ამ საწუთროს საქმეს შვრებიან“
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. (1) გაიხსენეთ რეზო ჭეიშვილის მოთხრობა „ნობელი“. რით განისაზღვრებოდა სოფელ ბუყნურში ვაჟკაცობა?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
9. (1) გაიხსენეთ რეზო ჭეიშვილის მოთხრობა „ნობელი“. დინამიტების სიუხვის გარდა, კიდევ რითი იქცევს სოფელი ბუყნური ყურადღებას?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . .
10. (6) ისჯელეთ თემაზე: „ცარიელი გუდა ადვილი გასაბერავია“. დაუკავშირეთ თქვენ მიერ შესწავლილ ნაწარმოებებს.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
11.(7) ყურადღებით წაიკითხეთ მოცემული წინადადება და უპასეხეთ შეკითხვებს:
ბოლოს ქვეყანა ჩავარდა იმისთანა განსაცდელში, რომ ტილიც დაავიწყდათ და რწყილიც.
ა) (1) როგორია წინადადება აგებულების მიხედვით?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
ბ) (1) ამოიწერეთ დამოკიდებული წინადადება.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
გ) (1) რომელ ბრუნვაშია „განსაცდელში“?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. .. .. . . . . . . . . .
დ) (2) რომელი მეტყველების ნაწილია ,,ბოლოს“? წინადადების რა წევრია?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ე) (2) ამოიწერეთ ერთ-ერთი ზმნა-შემასმენელი, შეუწყვეთ პირები და გაარკვიეთ, რომელი მწკრივის ფორმაა.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მაქსიმალური ქულა
25 მიღებული შედეგი
კონსტანტინე გამსახურდია
,, დიდი იოსები“
1. ავტორი
წერს : „ვისაც
გული საგულეს
ჰქონდა , ვისაც
დასაკარგავი არაფერი
გააჩნდა , მოესდანზე
იდგა რაღაცსაოცარის ა და
არნახულის მოლოდინში
„
გაიხსენეთ ფონი
, რომელზედაც საზოგადოების ამ (მშვიდი) ნაწილის
სურათი იხატება:
ა)რუსული ინტერვენციის შიშით მოცული
ქალაქი ;
ბ) ქართულ -რუსული
დაპირისპირების ალში
გახვეული ქალაქი;
გ) წინასაშობაო ქალაქი;
დ)წინასააღდგომო ქალაქი;
2. ,,ფუნიკულიორის სადგურის ლიფლიფებიც ჩაქრა
.მამადავითი გაშავდა
, გაიზარდა, პარკურნნაკრავი გველეშაპივით გაიბერა
და გვერდით
მოუწვა დაბნელებულ ქალაქს „
ტროპის რომელი
სახეობები გამოიყენება ტექსტში?
ა)მერაფორა და
ჰიპერბოლა
;
გ)ჰიპერბოლა
და გაპიროვნება ;
ბ)გაპიროვნებადა შედარება
;
დ) შედარება
და მეტაფორა;
3. გაიხსენეთ
რა დაესიზმრა
პირველ ღამეს
მიტოვებულ სახლში
.
ა) გემის კაპიტანმა
მთელი გემი
თუთუნი აჩუქა;
ბ)პატარა
კახას ცხენმა
ფეხი აიდგა
;
გ) ფოლადის კაცი
აედევნა;
დ) ბოლშევიკებმა სახლი
აჩუქეს დიდ
იოსებს .
4. კონსტანტინე გამსახურდია 1921 წლის 25 თებერვლს თბილისზე
წერს:
,,ძველი მთავრობა
გაიქცა, ახალი
არსად სჩანდა.
ცხადია, ამ
შუამთავრობის დროს
ძარცვის კვირა
დაიწყება. - გაიფიქრა
დიდმა იოსებმა“
რა მოაქვს
(პირადა თვის
მოსვლამდე) საბჭოთა
ხელისუფლებას თბილისში?
ა) საზოგადოების პროტესტი;
ბ) საზოგადოების დაბნეულობა;
გ) მომავლის იმედი;
დ) განუკითხაობა;
5. კონსტანტინე გამსახურდია დიდ
იოსებზე, რომელსაც
სხვისი ბინის
დასაკუთრების იდეა
გაუჩნდა, წერს
:
,,
უცნაურმა სიხარულმა
აანთო მისი
მიმქრალი სულის
ოდნავ მბჟუტავი
პატრუქი“
რისთვის გამოიყენება მეტაფორა?
ა) დიდი იოსების პერსპექტივის დასახატავად;
ბ) დიდი იოსების დიდების
(პატივის ) დასახატავად;
გ) დიდი იოსების სულიერი
მდგომარეობის დასახატავად;
დ) დიდი იოსების შესაძლო
ქმედების მოტივაციის დასახატავად;
6. კონსტანტინე გამსახურდია ,,გამდიდრებულ“ დიდ
იოსებზე წერს:
,,სადღა იყო
მისი აუმღვრეველი ძილი, ის ტკბილი სიზმრები,
ავლაბრის სარდაფში
რომ ენახა.
როგორც კი
შეღამდებოდა, ყოველ
ფეხის ხმაზე,
კარების დარახუნებაზე, პორტფელიანი კაცის
დანახვაზე, ავტომობილის გუზგუზზე შემკრთალი
წამოვარდებოდა“.
რა არ ასვენებს (გაიხსენეთ) დიდ
იოსებს?
ა) შეძენილი ქონების
დაკარგვის შიში;
ბ) არშეძენილი ქონების
დაკარგვის შიში;
გ) სინდისის ქენჯნა;
დ) აგრესიის განცდა
ყველა მდიდრისა
და ყოველივე
მდიდრულის მიმართ;
7. კონსტანტინე გამსახურდია 1921 წლის გაზაფხულს ახასიათებს:
,,გადაჰყვა მარტი
უხეირო ქარებს
, მოვიდა ჭრელკაბიანი აპრილი, აყვავდა ნუში
ძველ ყაბახსა
და ბოტანიკურ
ბაღში, ქინძის
სუნი ზედ
შურის ციხემდის
მოჰქონდა კოჯრის
ნიავს“.
როგორროგორი ეპითეტები
გამოიყენება გაზაფხულის დასახასიათებლად?
ა) შედარებითი; ბ) მეტაფორული;
გ) ჰიპერბოლური;
დ) სტანდარტული;
8. როგორ
მისცვივდებიან წაქცეულ
დიდკაცებს ისტორიკოსები?
ა)როგორც
ექიმები ჰოსპიტალში მიყვანილ დაჭრილს; ბ) როგორც მგლები
ირმის ლეშს;
გ) როგორც ხის
მჭრელები ახლად
წაქცეულ ხეს; დ)
როგორც მწყურვალი
ირმები წყაროს.
9. რამ
დააეჭვა მთხრობელი,
რომ შეიძლებოდა, სტუდენტთან მიმართებაში ყველაფერი ისე
არ ყოფილიყო,
როგორც გარეგნულად ჩანდა ?
ა) მსახურის შენიშვნამ,
რომ სტუდენტი
ქვედა სართულზე
მცხოვრები სომეხი
ქალების ჭირვეულობას ყურადღებას არ
აქცევდა;
ბ) მსახურის შენიშვნამ,
რომ არსებული
ჯამაგირით ამდენი
ქეიფი წარმოუდგენელი იყო;
გ) მსახურის შენიშვნამ,
რომ სტუდენტი
ზოგჯერ აშკარად
ზედმეტ გულისხმიერებას იჩენდა;
დ) მსახურის შენიშვნამ,
რომ სტუდენტი
მეზობლებთან არ
ურთიერთობდა;
10. რით ირჩენდა
თავს დიდი
იოსები (მეკურტნეობისა და მეეზოვეობის შემდეგ) ?
ა) ყალბ ფულს ასაღებდა;
ბ) ქარხანაში
მუშაობდა;
გ) ყალბ ფულს ბეჭდავდა;
დ) ფოსტაში
მუშაობდა;
11. გაიხსენეთ, რომელ თვეში
ხდება მოთხრობის
ბოლოს აღწერილი
მოქმედება?
ა) თებერვალში;
ბ) მარტში; გ)
ივლისში; დ) აგვისტოში;
12.კონსტანტინე გამსახურდია დიდი იოსების
დაღუპვაზე წერს:
,,რაღაც განუსაზღვრელად მაგარი და
მძიმე მოხვდა
თავში დიდ
იოსებსდა ისეთი
ზრიალი იგრძნო,
თითქოს შვიდ
ეკლესიაზე ჩამორეკესო და ახვავებულმა ავტომობილმა ელვის
უსწრაფესად გასრისა
დიდი იოსების
უზარმაზარი სხეული
“.
რით გამოირჩევა დიდი იოსების
დაღუპვის ეპიზოდი
(ავტორისეული აღწერა)
?
ა) ეპითეტების სიჭარბით;
ბ) მეტაფორული აზროვნების სიჭარბით;
გ) შედარებების სიჭარბით; დ) ჰიპერბოლური აზროვნების სიჭარბით;
13. ვინ არის
დიდი იოსები?
ა) ცვლილებების ეპოქის
(ორომტრიალი) მსხვერპლი; ბ) საქართველოს არშემდგარი აწმყო;
გ) სიმშვიდის დამკარგავი და მძებნელი
სული; დ)
უთვისტომობის სიმბოლო;
14. რა მხატვრული ხერხია გამოყენებული ფრაზაში: ,,მოვიდა
ჭრელკაბიანი აპრილი“ ?
ა) ეპითეტი და მეტაფორა ბ)მეტაფორა
და ჰიპერბოლა
გ) მეტაფორა და გაპიროვნება დ) ეპითეტი
და გაპიროვნება
15.იმსჯელეთ თემაზე:,, ,,ჯერაც არ შენებულა ამ მიწაზე
ისეთი სახლი,ერთხელაც რომ არ დაინგრეს.“
ეთანხმებით თუ არა ამ მოსაზრებას?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მაქსიმალური ქულა 20
მიღებული შედეგი
თემა
1. მოსე ზამთარაძის ნაამბობი(ნაწყვეტი ჭაბუა
ამირეჯიბის რომანიდან
,,დათა თუთაშხია’’)
2.ტექსტის რედაქტირება
3.მორფოლოგია.
1.რას ნიშნავს სიტყვა
აბრაგი? (1ქ).
_________________________________________________________________________________
2. სად
ხდება ნაწარმოებში აღწერილი მოქმედება?
(1ქ).
_________________________________________________________________________________
3. რატომ
არ გაამხილა
დათა თუთაშხიამ
თავისი ვინაობა
და რა
გვარად გააცნო
თავი არქიფოს?
(2ქ).
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
4.რომელი
მხატვრული ხერხია
გამოყენებული შემდაგ
ციტატაში? (1ქ).
,,არაფერი,
ერთმა კაცმა
გადაიარა და
მიწურში შეძვრა
მგელივით.’’
ა)ეპითეტი;
ბ)მეტაფორა;
გ)შედარება;
დ)არც
ერთი.
5. რას
ნიშნავს სახელი
აბელი? (1ქ).
_________________________________________________________________________________
6. დაასახელეთ სამი რამ,
რაც, სეთურის
აზრით, საჭიროა
ხალხის ბედნიერებისთვის(1ქ).
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
7. ,,ერთია
კიდევ მთავარი
და უამისოდ
არ გამოვა
არაფერი’’. ვინ
ამბობს ამ
სიტყვებს და
რა არის
,,მთავარი’’ ადამიანებისთვის? (2ქ).
_________________________________________________________________________________
8. ჩასვით
გამოტოვებული სიტყვა
წინადადებაში: ,,ადამიანი
სანამდე .................... და არავის არ
ენდობა, იქამდე
ვარგა სხვისთვისაც და თავისთვისაც.’’ (1ქ).
ა)
ღარიბია;
ბ) მაძღარია;
გ)
მარტოა;
დ) ბედნიერია.
9. რატომ
სთხოვს დათა
თუთაშხია მოსეს
სხვაგან წასვლას?
(2ქ).
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
10. როდის
და რატომ
გარბოდა დათა
თუთაშხია ,,თავპირისმტვრევით და შიშით’’? (2ქ).
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
11. როგორ
ფიქრობთ, იყო
თუ არა
წინასწარვე დამარცხებისთვის განწირული დათას
მცდელობა, თვალი
აეხილა ამ
ხალხისთვის? (3ქ).
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
12. თქვენი
აზრით, რა
უნდა გააკეთონ
ადამიანებმა, რომ
მსგავს სიტუაციაში არ აღმოჩნდნენ? (3ქ).
_________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
1. იპოვეთ შეცდომები და გადაიწერეთ ტექსტი სწორი ფორმით.
ძველი თბილისის მოედანზე ახალი ამბის მოყვარულები იკრიბებოდნენ.ჭორისმოყვარულ ხალხს შუამოედანზე დაგდებულ დიდ ხის მორებზე უყვარდათ ჩამოჯდომა.
მე-19-ე საუკუნის მეორე მეოთხედში საქართველოში სტუმრად მყოფი ერთ-ერთი მოგზაური აგვიღწერს თბილისის და მის მკვიდრთა წესჩვევებს, ქალაქურ ადათებს. თბილისელები მისი თქმით მეტისმეტად ცნობისმოყვარე ყოფილან. აქაურ,,ამბავისტთა“ საქმიანობა ანეგდოტური გახლდათ. აქ ოთხი ხუთი თვით ადრე საუბრობდნენ მთავარმართებული გოლოვინის ნაცვლად გენერალი ნეიდჰარდტის დანიშვნის გამო. სხვა ჭორების გავრცელებაც აქ ხდებოდა.
ცინცხალი ჭორის მოსმენა შეიძლებოდა ევროპულ ყაიდაზე მოწყობილ საპარიკმახელოებში, მაღაზიებში, სადაც ხშირად მიდიმოდიოდნენ მაღალი არისტოკრატიული წოდების წარმომადგენლები.
2. ფრჩხილებში მოცემული სიტყვები ჩასვით წინადადებაში მართებული ფორმით.
1) ამჯერადაც მოღალატემ (გაცემა) ჩვენი საიდუმლო. ------------------------------
2) რატომღაც ვერ გაიმეტა, ვერ (ჭრა) ეს მშვენიერი წიფელი. ------------------------
3) ფრთხილად იყავი, ქარმა ქუდი არ (წაგლეჯა)! ------------------------------------
4) ისეთი ენა აქვს, გველივით (დაგესვლა) და მერე ისევ მოგთაფლავს. ----------------------
5) ეს ბავშვი სულაც არ (მსგავსება) შენ, ის ზედგამოჭრილი დედამისია. ---------------------
6) ისევ ისე (დუმილი) ჩემთვის ბუნება. ---------------------------------------
7) თბილად ჩააცვი ნინიკოს, ქარიანი ამინდია და არ (შეცივება). ---------------------------
8) რას (მსგავსება) თქვენი საქციელი?! ----------------------------------
9) ჩვენ მხოლოდ ჯაზს (მოსმენა). ----------------------------------------
10) მე ეს ყველაფერი მეგობარსაც (მბობა). ------------------------------------------
3. რომელი სუფიქსია მესამე სუბიექტური პირის ნიშანი?
ა) -თ; ბ) -ეს; გ) -ში; დ) -ად.
4. რომელი სუფიქსები გამოხატავს მესამე სუბიექტური პირის მრავლობითობას?
ა) -ენ, -ნენ, -ან, -ნ, -ეს; ბ) -ნენ, -ეს, -ს; გ) -ს, -ა, -ო; დ) -თ, -ნენ, -ენ, -ეს, -ან.
5. რომელია პირველი ობიექტური პირის ნიშანი მრავლობით რიცხვში?
ა) ვ- ; ბ) გვ - ; გ) მ - ; დ) - თ;
6. რომელია მცდარი ფორმა?
ა) მე ვვარაუდობ; ბ) მე უარვყოფ; გ) მე უთხარი; დ) მევკითხე.
7. რომელია მცდარი ფორმა?
7. რომელია მცდარი ფორმა?
ა) გავუბედე;
ბ) შეურაცხმყო;
გ) მითანაგრძნო;
დ) მქონია.
8. რომელია მცდარი ფორმა? ა) შეჰმატებს; ბ) ჰკითხა; გ) სთხოვა; დ) ჰქვია.
9. რომელია მცდარი ფორმა? ა) სჯობს; ბ) სცემს; გ) სრცხვენია; დ) სტაცებს.
8. რომელია მცდარი ფორმა? ა) შეჰმატებს; ბ) ჰკითხა; გ) სთხოვა; დ) ჰქვია.
9. რომელია მცდარი ფორმა? ა) სჯობს; ბ) სცემს; გ) სრცხვენია; დ) სტაცებს.
მაქსიმალური ქულა:
მიღებული შედეგი:
Комментариев нет:
Отправить комментарий